Újabb lépést tesz a PENNY a fenntarthatóságért, ugyanis 2023. április 17-től az áruházlánc is csatlakozik a Munch ételmentő platformhoz. Az indulást követően két budapesti üzletben juthatnak minimum 50 százalékkal kedvezményesebb áron meglepetés ételcsomagokhoz a környezettudatos vásárlók. A három hónapos tesztidőszak lejártát követően pedig további egységeket vonhatnak be a kezdeményezésbe.
Folyamatosan azon dolgozik a PENNY, hogy ne csupán termékkínálatában, hanem működésében is kiemelkedő szerepet kapjon a tudatosság és a fenntarthatóság. Ezzel a törekvéssel összhangban a hazai áruházlánc együttműködési megállapodást írt alá a Munch online platformmal, hogy közösen lépjenek fel az élelmiszerpazarlás ellen.
Az április 17-i indulás napjától Budapesten, a Lehel téri és a József körúti PENNY-üzletekben háromféle munch csomagból választhatnak a vásárlók.
A kínálatban szerepelnek majd zöldség-gyümölcs, szárazáru és vegyes meglepetés összeállítások is, amelyek a termékek eredeti értékéhez képest legalább 50 százalékos kedvezménnyel érhetők el. Így ezek megvásárlásával nem csupán az ételpazarlás ellen tehetnek a vásárlók, de jelentős összegeket is megtakaríthatnak a bevásárlás során.
A Munch az élelmiszermentés egy játékos formáját kínálja. Az érdeklődők a Munch alkalmazáson keresztül egy úgynevezett „meglepetéscsomagot” vásárolnak meg előre, amelyet az előzetesen megadott idősávban az üzletben vagy étteremben vehetnek át. Ezekbe a csomagokba rövid lejárati idővel rendelkező, vagy fogyasztásra még teljes mértékben alkalmas, de nem szabványos külalakú termékek kerülnek.
A Munch által életre hívott ételmentéshez nem csupán hazai PENNY-üzletek csatlakoznak: egy hete már elérhető a cseh PENNY-nél, illetve a cégcsoporton belül jelenleg a csehországi és szlovákiai Billa üzletlánccal is folynak tárgyalások. Így a PENNY magyarországi leányvállalata már egy nemzetközi, REWE-csoport szintű együttműködés elindítója lehetett.
A Munch-ról
A Munch-ot 2020-ban 4 fiatal hozta létre, akik a modern technológia eszközét felhasználva harcolnak az ételpazarlás ellen. A Munch egy platform, amin keresztül éttermek, pékségek, boltok és szállodák kedvezményesen értékesítik az el nem adott, de jó minőségű ételeket.
A platformmal mindenki könnyedén tehet az ételpazarlás ellen, miközben jókat eszik – jó áron! A Munch elérhető a böngészőből és telefonos alkalmazás segítségével is.
A kezdeményezéshez a cég megalakulása óta már több mint 900 vendéglátóhely csatlakozott, és több mint 500.000-en töltötték le az alkalmazást. 2021 novembere óta pedig már Csehországban is jelen van, ahol a Nesnězeno cseh ételmentő alkalmazással összeolvadva tesznek az élelmiszerpazarlás ellen. A Munch elnyerte az “Év Fenntartható Vállalkozása díjat”, valamint az OMÉK-on, Magyarország legnagyobb élelmiszeripari kiállításán, az “Élelmiszerpazarlás megelőzéséért Díjat” is.