A brit polgári repülésügyi hatóság (CAA) adatai alapján készített, hétfőn ismertetett felmérés szerint a Wizz Air légitársaság járatai indultak a leghosszabb késésekkel tavaly Nagy-Britanniából.
A PA információszolgáltató ügynökség által a brit médiaorgánumok számára összeállított statisztikai elemzés mindazon légitársaságok indulási adatait vizsgálta, amelyek 2022-ben 2500-nál több menetrendszerű és charterjáratot indítottak brit repülőterekről.
A törölt járatok nem szerepelnek a felmérésben.
A BBC brit közszolgálati médiatársaság által ismertetett PA-adatok alapján az összes indulásra kiszámolt átlagos késés 23 perc volt.
A Wizz Air Nagy-Britanniából induló járatainak átlagos késése ennek a kétszerese, 46 perc és 6 másodperc volt tavaly.
A késési lista második helyén a Tui utazási konglomerátum légitársasága áll 40 perc 18 másodperccel, utána a Qatar Airways (31 perc 48 másodperc), a Turkish Airlines (29 perc 30 másodperc) és az ugyancsak törökországi központú Pegasus Airlines (27 perc 18 másodperc) következik.
A Wizz Air a londoni Luton és Gatwick, valamint Birmingham, Edinburgh, Aberdeen, Liverpool és Bristol repülőtereiről közlekedtet nemzetközi járatokat.
Paul Smith, a CAA fogyasztói kapcsolatokért felelős igazgatója a BBC-nek nyilatkozva hangsúlyozta, hogy a hatóság „már felvetette a Wizz Airrel kapcsolatos aggályait” és szorosan együttműködik a légitársasággal az eredmények javítása végett.
Smith hozzátette: a CAA rendszeresen kéri a fogyasztói jogok érvényesítését célzó hatásköreinek erősítését, beleértve a légitársaságok megbírságolásának lehetőségét is.
Az illetékes igazgató szerint a CAA elvárja, hogy a légitársaságok előremutató módon tájékoztassák az utasokat jogaikról járatfennakadások esetére. Smith hozzátette: a hatóság elvárja azt is, hogy ilyen esetekben a légitársaságok időben nyújtsanak támogatást és segítséget az érintett utasoknak.
Reagált a Wizz Air
A Wizz Air az MTI-nek hétfőn küldött közleményében azt írta, mindent megtesznek azért, hogy az utasokat időben juttassák el kiválasztott úti céljaikra, tavaly azonban számos kihívás – főként a földi kiszolgáló személyzet és a légiirányítás területén tapasztalható munkaerőhiányból fakadóan – érte a teljes nemzetközi iparágat, melyek következtében a légitársaság „2022-ben sajnos kevésbé volt pontos”.
Hozzátették, hogy folyamatosan felülvizsgálják és javítják munkafolyamataikat, és idén már jelentős javulás tapasztalható a járatok pontos üzemeltetésében, „amelyet remélhetőleg az utasok is érzékelnek”. A légitársaság Egyesült Királyságból közlekedő járatainak késéseit idén már több mint 40 százalékkal csökkentették a 2022-es szinthez képest – írták.
MTI